Nahoru

Blog

Zajímavosti z našeho světa

 

Jeden vydělává tisíce, druhý miliony, kdo je ale bohatší?

V dnešní době se na některých místech stále měří bohatství jako to, kolik vyděláváme měsíčně. Jestli můj plat činí milion korun, lidé automaticky začnou věřit tomu, že jsem bohatý. Ono tomu tak nemusí být a často tomu tak není.

17. 01. 2018

Autor: Martin Drozdík

5 min. čtení

 

Čtětě více

V době internetu, televizí a chytrých telefonů se čím dál tím více zapomíná na staré dobré knížky. Asi nám připadají oproti barvám na obrazovkách nudné. Jakmile ale dojde na získávání zkušeností a rad, tak se jim máloco vyrovná.

09. 01. 2018

Autor: Lukáš Pekař

3 min. čtení

 

Umět mluvit se vyplatí

Mluvit umí každý, ale ne všichni umí mluvit dobře. Konktrétně se tu bavíme o dovednosti jménem rétorika, která umožní udělat z člověka dobrého, příjemného a poslouchaného řečníka. Dle mého názoru společnost této dovednosti přikládá až příliš malou váhu. Nehovořím tu o schopnosti povzbudit dav k celosvětové revoluci, ale o trochu skromnější verzi. Mluvím o možnosti vést příjemný, účelný a plynulý rozhovor.

02. 01. 2018

Autor: Martin Drozdík

3 min. čtení

 

Záleží na tom, co říkáte, stejně jako na tom, jak to říkáte

Všichni známe tu situaci, kdy někomu něco řekneme s dobrým úmyslem, ale druhá strana to pochopí docela jinak a také podle toho zareaguje. Tak se může v nejhorší situaci stát, že někoho neúmyslně urazíme, i když to vlastně myslíme dobře.

28. 12. 2017

Autor: Lukáš Pekař

3 min. čtení

 

Rybáři i kováři jsou zpět, ale tentokrát trochu jinak

V dávných letech, kam už ani naši prarodiče nemohou dohlédnout, neexistovaly velké nadnárodní společnosti ani firmy. Na mapě byla namalovaná pouze království a monarchie. Ano, shromažďovali se různé gildy, ale jádro celého obchodu tvořili kováři, tkalci, rybáři, prodejci, obchodníci, hrnčíři nebo další drobní podnikatelé. Jak jim říkáme dnes? Freelanceři, volnonožci či podnikatelé na volné noze.

19. 12. 2017

Autor: Martin Drozdík

4 min. čtení

 

Co je vlastně to programování?

Jak je možné, že počítače umí to, co umí? Když se zamyslíte nad tím, jak vlastně váš každodenní nástroj funguje, tak brzy zjistíte, že vlastně nemáte nejmenší tušení a pokud nějaké máte, tak jenom malé. Pokud tedy nejste přímo v oboru. V tomto článku se vám pokusím vysvětlit, v čem spočívá samotné programování, tedy vytváření softwaru.

13. 12. 2017

Autor: Lukáš Pekař

3 min. čtení

 

Atomický design aneb jak navrhuji web

Návrh webové stránky je první věc, která se dělá při jejím vývoji. Jak ale začít? Design webu musí být takový, aby se s ním dalo konzistentně pracovat na různých částech webu a někdy i mimo něj (vizitky, plakáty a další). Musí se na to tedy jít sofistikovaně, nechceme na konci vývoje zjistit, že půlka stránky je modrá, druhá růžová, plakát září oranžovou a nic z toho nevypadá, že k sobě patří. Dosáhnout toho můžeme pomocí atomického designu.

29. 11. 2017

Autor: Jan Šefčík

3 min. čtení

 

Spolehlivost je cennější než zlato

Jako podnikatel si cením všelijakých vlastností. Cením si poctivosti, protože vím, že mohu rozumně domlouvat záležitosti i bez sepisování smluv a dodatků. Cením si upřímnosti, jelikož lidé mohou opravit mé chyby i nedostatky. Cením si spousty věcí, avšak jestli některou z nich mám postavit na stupínek, bude to spolehlivost.

20. 11. 2017

Autor: Martin Drozdík

4 min. čtení

 

Pryč s byrokracií, je čas vyvíjet agilně

Agilní vývoj je pravděpodobně nejčastější metodika vývoje softwaru. Dalo by se říci, že reaguje na pomalý a rigidní tradiční metodiky plné formální dokumentace a přílišné byrokracie. Slovo agilní lze česky říci jako horlivý nebo aktivní, což odpovídá rozdílu mezi agilním a tradičním vývojem aplikací. V podstatě to znamená, že využitím agilního vývoje zrychlíme a zpříjemníme proces vývoje softwaru s tím, že výsledný produkt bude stejně kvalitní, ne-li kvalitnější.

14. 11. 2017

Autor: Lukáš Pekař

3 min. čtení

 

Dělejte to, co vás baví, peníze přijdou časem

Peníze, všechno se točí kolem nich. Přijde mi, že někdo jde na volnou nohu nebo do světa podnikání jen s vizí převelikého blaha a důchodu ve třiceti. Jestli jste právě jeden z nich, mám pro vás špatné zprávy. Peníze sice vydělávat můžete, ale nikdy nenahromadíte tolik, jako skutečně zapálený člověk do své profese.

04. 11. 2017

Autor: Martin Drozdík

5 min. čtení

 

Logo vs. logotyp

Zákazník se nejčastěji setká s logem nebo logotypem Vaší společnosti. To jsou jedny z nejdůležitějších elementů, které tvoří brand (tvář společnosti). Dobré logo není jen hezký obrázek, ale je to známka kvality a dalších přidaných hodnot, které si všichni spojí právě s Vaším logem.

29. 10. 2017

Autor: Jan Šefčík

3 min. čtení

 

Když zaplatíte za web, co si vlastně kupujete?

Celý svět prodeje je postavený na velmi zajímavém faktu, jež dělá z produktů a každodenně užívaných předmětů něco více nežli jenom kus dřeva, kovu nebo třeba silikonu.

21. 10. 2017

Autor: Martin Drozdík

4 min. čtení