Nahoru
 

Když zaplatíte za web, co si vlastně kupujete?

Celý svět prodeje je postavený na velmi zajímavém faktu, jež dělá z produktů a každodenně užívaných předmětů něco více nežli jenom kus dřeva, kovu nebo třeba silikonu.

Zamysleme se nad běžně používanými věcmi ve Vašem životě. Ukázkový příklad může být postel. Když jste si vybírali v obchodě Vaší novou, pohodlnou a barevnou postel, která nevrže, napadlo Vás, co vlastně kupujete? Je to jenom ten nábytek? Já si to rozhodně nemyslím. Dovolím si tvrdit, že na tom samotném kusu dřeva, matrace a látky vůbec nezáleží.

To, co si při pořizování postele kupujete není kus nábytku, ale kvalitní spánek.

Takže to, co si vlastně kupujete, není důležité. Hlavní je přínos toho produktu. Jaký užitek pro Vás znamenají weby, webové aplikace nebo e-shopy? Není toho málo, ale pokusím se shrnout pouze ty nejdůležitější body.

Prezentace firmy

Může se to zdát jako samozřejmost, ale o to důležitější je zmínit, jak může web ovlivnit pohled ostatních na Vaši firmu. Část společností a freelancerů, s nimiž jsem měl tu čest obchodovat, svůj web naprosto zanedbává. Co si návštěvník pomyslí, když uvidí web, o který se jeho majitel nestará? Určitě nic dobrého. Je lepší web vůbec nemít, než provozovat hromadu rozsypaného kódu z roku 2010. Více o tom, jak by měl působit prezentační web, naleznete v článku „Nový Bonsai web, již třetí, za poslední rok. Dělejte to samé. Proč?“.

Prezentace firmy
Obrázek 1: Web je jako vizitka

Prodej

Neznám nikoho, kdo by alespoň nezkusil nakoupit přes internet. Proč byste to nemohli být zrovna Vy, kdo se stane prodejcem? V současné době to není drahé ani obtížné. Díky propracovaným šablonovým e-shopům, můžete založit internetový obchod během pár minut za stovky korun, což je o několik řádů níže, než jsme se pohybovali dříve. Je také možnost zabudovat lehkou platební bránu přímo na Váš osobní web. Rychlé zřízení, malé náklady a pohodlí pro Vás i zákazníka, no hurá do toho. O tom, jak kvete online obchod, si můžete přečíst v článku „Všechno se přesouvá na web. Přesuňte se i Vy.“.

Prezentace firmy
Obrázek 2: Jednoduchý nákup kartou

Marketing

Letáky, plakáty, bannery, to vše je pasé. Co teď skutečně „letí“? Jaký je nový druh marketingu v nové době internetu? Je to inbound marketing. Vy přece nechcete tlačit násilnými propagačními materiály na všechny kupující. Vyhodíte spoustu peněz za malý účinek. Daleko rozumnější je vynaložit peníze i čas na tvorbu obsahu a materiálu, jež sám přiláká Vaši cílovou skupinu. Blog, fóra, zajímavý obsah, propojení se sociální sítí, to vše pro Vás odemkne webové stránka. Více o inbound marketingu se můžete dozvědět v článku „Naučili jsme se ignorovat reklamy, ale jak tedy potom propagovat na webu?“.

Prezentace firmy
Obrázek 3: Sociální sítě jsou opravdu mocný nástroj

Prezentace, prodej, marketing. Takové svaté trio neocenitelných nástrojů, jež pro Vás odemkne webové stránka. Samozřejmě, meze se nekladou. S týmem, který pro Vás vytvoří stránky na míru, můžete dosáhnout daleko více. Stačí vymyslet strategii a dát se do práce.