Na velké projekty se musí pozvolna
Impulzivní nápady, které se ihned musí zrealizovat, ťukly do nosu kde koho. Je to takové prvotní nadšení a zapálení do projektu, jež je v našich očích zlatem a bránou do bohaté budoucnosti. Nicméně, jak zpravidla takový „hype“ končí?
Jestliže člověka napadne skvělý projekt, který by mohl realizovat, hned je z toho nadšený. Začíná sbírat informace, počítat rozpočet, hledat investory a zapojovat přátele a to bez žádného hlubokého rozmyslu. Není to samozřejmě pravidlem, avšak tento jev vídám velmi často. Bohužel, podobné cesty vedou často k neúspěchu. Jakmile totiž autor daného nápadu narazí na nějaký pekelný zádrhel nebo jednoduše vyprší prvotní euforie a vůle pracovat, pravděpodobně velkou myšlenku hodí do koše.
Dvakrát přemýšlej, jednou uspěj
Nápady promyslete a sepište
Zdá se to, jako taková tuctová rada, nad kterou by každý mávl rukou, ale je důležité si nápady promyslet. Sedněte si před počítač nebo stůl a dejte dohromady myšlenky. Popište marketingový plán, své zákazníky a svůj produkt. V nejlepším případě sepište řádný podnikatelský záměr, který vás donutí se zamyslet nad všemi stránkami projektu.
Proč to však dělat? Objevíte spoustu nedostatků, které by se v budoucnosti objevily ve špatnou chvíli. Uvědomíte si, že by bylo lepší to udělat raději trochu jinak. Minimálně tím ušetříte čas i peníze.

Konzultujte s přáteli a odborníky
Pohled jednotlivce na problematiku nikdy nepokrývá 100 %. Je rozumné nápad sdílet s ostatními, protože mohou danou věc chápat úplně jinak. Pokud se zeptáte marketéra, co si o tom myslí, určitě vám řekne, na co se v marketingové části vašeho projektu zaměřit a na co si dát hlavně pozor. Pokud se zeptáte programátora (děláte-li nějakou platformu), ten vám zase poradí vše z oblasti vývoje. Je určitě vhodné se zeptat i jakéhokoliv kamaráda, protože ten vám zase poskytne racionální obecnou zpětnou vazbu.
Všechny různé pohledy a názory na váš nový projekt jsou důležité. Nezáleží na tom, jestli jsou pozitivní, neutrální nebo negativní. Čím více věcí můžete předpokládat a znát, tím lépe.

Průzkum, průzkum, průzkum
Vymysleli jste výborný produkt. Je chytrý, je levný, je krásný, zkrátka úžasný. Bude se ale prodávat? Co když to konkurence udělala lépe? Bohužel, ne vždy je o produkt zájem. Proto je potřeba před jeho vytvořením udělat průzkum, zda po něm bude poptávka. Prosté dotazníky, oslovování na ulici, Kickstarter nebo test na prvních prototypech (pokud je to možné) může stačit.
Častou chybou při vymýšlení produktu či realizování projektu je předpoklad, že ho lidé budou chtít. Je potřeba to předem zjistit.

Nechte vyprchat prvotní nadšení
Zdá se to jako netradiční a možná i špatná rada, ale zkušenost říká opak. Jak je zmíněno na úvodu tohoto článku, s každým dobrým nápadem přichází euforické nadšení. To je bohužel takové stínidlo pro náš rozum a nedokážeme odhalit potencionální hrozby a klíčové problémy, které by mohly nastat. Další, stejně důležitý problém je otázka, zda bude projekt přitažlivý i po vyprchání tohoto euforického pocitu. Bude nás to stále bavit?
Během této nadšenecké fáze je nejlepší získat maximum podkladů pro práci a co největší know-how. Do samotného projektu se pusťte, až po „vystřízlivění“. Jestli se to stále bude zdát jako skvělý nápad, potom bravo! Našli jste si projekt snů.

Pokud vymyslíte nějakou úžasnou věc, nevrhejte se po ní hlava nehlava. Promyslete si plán, napište podnikatelský záměr, udělejte průzkum a poraďte se s kamarády. Nenechte se ovlivnit prvotní euforií. Myslete kriticky a vždy se ujistěte, že vás nečeká žádné překvapení. Na velké projekty se musí pozvolna.