Nahoru
 

Všechno se přesouvá na web. Přesuňte se i Vy.

Je tomu teprve „pár“ let, co se do našich domácností zavedl síťový kabel a my jsme se mohli připojit na globální síť, dnes známou jako internet. Mezi jeho první funkčnosti patřila vojenská a vědecká využití, avšak časem se z tohoto projektu stal obrovský nástroj pro podnikání, jež má gigantický vliv i potenciál. Proč by Vás to mělo zajímat?

Na internet se přesouvá všechno, hlavně obchod

No a proč se to děje? Proč naše kamenné obchody, jízdenky či bankovnictví už pomalinku, ale jistě, ztrácí fyzickou podobu? Podle mě je odpověď velmi jednoduchá a prostá: rychlost i pohodlí. Internet zkrátka urychluje a zpohodlňuje vše, počínaje komunikací, přes nakupování, po převod peněz.

Nějaký příklad? Třeba běžná návštěva kina. Před lety si člověk musel nejprve zjistit, co vůbec dávají, což vyžadovalo získat nějaký leták nebo osobní zastávku na prodejně. Jak se to dělá nyní? Pro mě je to doslova 15 vteřin, než si přes prohlížeč najdu program svých oblíbených kin. No a co, když si vyberu film? Musím se strachovat, jestli zbude místo? Nikoliv. Vše pohodlně zamluvím po internetu. A jak zaplatím? Stačí mi na to pouze jedna plastová kartička (kreditní či debetní karta) nebo dokonce pouhý mobil a netahám se s pytlem drobných.

Dobrá, kino je příklad, kdy musíme dojít za službou my, ale díky moderním technologiím to tak již být nemusí. Oblečení, jídlo nebo další různé potřeby dorazí až k našim dveřím. Stačí mi na to pět kliknutí a vyplnění čísla kreditní karty (někdy ani to ne). Nemusím přeci jet až do Číny pro levnější zboží, ono přijede sem, pouze na základě mé objednávky. Úžasný, funkční, rychlý a pohodlný systém, který funguje díky internetu.

Zákazník, kupující na e-shopu
Obrázek 1: Nakupování online

Dost příkladů, určitě jsem dokázal svoji pointu. Co z toho plyne? Jednoduchá věc. Jestliže podnikáte a ignorujete potenciál webů, necháváte si uniknout obrovské množství příležitostí, jak mít lepší, rychlejší i kvalitnější business.

Znáte pořekadlo „Váš zákazník, Váš pán“? Proč asi vzniklo? No přeci proto, že pokud Vaši odběratelé budou spokojeni, máte větší šanci, že u Vás nakoupí znovu. No nevyplatí se to? Samozřejmě, že ano. Není třeba vynakládat úsilí i finance na „přilákání“ někoho nového. Je odhadnuto, že v červnu 2017 internet používalo 51,7 % celé Zemské populace. Pokud tedy přesunete svůj business na internet, máte potenciál oslovit obrovskou masu lidí novým, rychlejším a pohodlnějším způsobem. Uspokojíte mnoho zákazníků a získáte stálé nakupující, jež jsou klíčem každého obchodu.

Jak začít přesouvání businessu na web?

Jestliže stále nevyužíváte globální síť ke svému prospěchu, měli byste to zkusit. Jak to však udělat? Pokud nejste marketingový génius, zkušený programátor nebo nemáte na Facebooku sto tisíc sledujících, bude se začínat těžko. Jak si v této situaci poradit? Velmi jednoduše to popisuje článek „Proč si nechat poradit?“. Zkrátka a jasně, poraďte se s odborníkem, pokud jím nejste sami. Nikdo nemůže umět vše a když se do neznámého pustíte na vlastní pěst, může Vás to stát hromadu peněz.

Pokud stále nerozvíjíte svůj business na půdě globální sítě, určitě si necháváte proklouznout velký kus potenciálu, přímo mezi Vašimi prsty. Využijte rychlost, pohodlí a inovativnost internetu k uspokojení svých stálých, ale i nových zákazníků a získejte tak stálé nakupující, jež budou tvořit Váš hlavní příjem.