Nahoru
 

Nový Bonsai web, již třetí, za poslední rok. Dělejte to samé. Proč?

Když si tak prohlížím weby některých firem nebo soukromníků, často narážím na stránky z roku 2010, klidně i starší. Jak Vás určitě napadlo, nevypadají hezky ani moderně. Vždy, když se zeptám majitelů, proč neobměňují jejich internetovou prezentaci, dostávám odpovědi jako: „Nemám čas“, „Je to moc drahé“ nebo „Nepřijde mi to vůbec důležité“. Jaká je skutečná důležitost prezentačního webu?

Pro znázornění je nejlepší vzít si oblečení. Kolik za něj ročně utratíte? Já mnoho ne, ale pokusím se to spočítat:

  • Boty: minimálně 3000Kč za rok
  • Trička: minimálně 1500Kč za rok
  • Ponožky a spodní prádlo: 1500Kč za rok
  • Košile: 1800Kč za rok
  • Kalhoty: 2000Kč za rok
  • Brýle a doplňky: 3000Kč za rok

Snad je můj odhad přesný. Určitě se čísla u každého liší. Řekněme, že s tímto rozpočtem se mohu prohlásit jako běžně oblečená osoba a nestydím se na veřejnosti. Na schůzky chodím v košili, slušně oblečený a upravený. Snad samozřejmost, nebo ne? Jak vidíte, není to úplně málo peněz, ale stejně si všichni oblečení kupujeme. Proč to mnoho lidí nebere s webem stejně? Ukážeme si to na příkladu.

Představme si tedy situaci. Jste zákazník, máte se mnou schůzku a já Vás mám přesvědčit, abyste koupili mojí novou značkovou řadu elektrických aut. Na schůzku jsem přišel příjemně oblečený, voňavý a upravený, což je v dnešní době samozřejmost. Má auta se Vám opravdu líbí, jsou kvalitní a jezdí stejně dobře jako Tesla. Není tedy žádný problém a obchod proběhne. Obě strany jsou šťastné.

Nyní podobná situace. Máme schůzku a chci Vám prodat svoje auta. Na setkání jsem však přišel ve starém, roztrhaném oblečení s mikinou „Abibas“ se čtyřmi pruhy. Ponožky v sandálech odhalují konec mého levého palce a z mých ulepených vlasů se Vám dělá špatně. Nabízené zboží se nezměnilo ani o píď. Koupili byste nyní moje auta? Ne? Správná odpověď.

Web reprezentuje firmu, dělá první dojem, a proto by měl vypadat co nejlépe, stejně jako obchodní zástupce na schůzce.

Proč tedy nenechat svoje stránky chátrat, ale pravidelně je obnovovat? Protože lidé se starají o svůj vzhled, kupují oblečení a není to levné, jak můžete vidět na seznamu výše. U webu to není jinak. Internetová prezentace působí první dojem a ten musí být nejlepší, stejně jako u osobního setkání.