Nahoru
 

Web na míru nebo šablonu, aneb proč nevypadat tuctově

Otázka všech otázek. Proč koupit nebo nekoupit prostě a jednoduše webovou šablonu? Přeci ušetřím desetitisíce za programátory a designéry. Ano, to je pravda. Je to však tak výhodné, jak se zdá? Může být, ale nemusí.

Nejdříve si musíme říci, co znamená nechat si udělat šablonový web. Jak již slovo „šablona“ napovídá, jsou to stránky z nějakého předprogramovaného kódu. Kdokoliv může přijít na portál poskytující tuto službu, koupit si šablonu, vyplnit údaje jako telefonní číslo, email, IČO atd. a hotovo. Je tento web funkční? Samozřejmě že je. Co je však ta špatná věc, Váš web zapadne přesně mezi ostatní miliony dalších předvyrobených webů.

Pokud jste finanční poradce, velmi malá firma s nízkým rozpočtem nebo třeba jenom uchazeč o zaměstnání a chcete vystoupit z davu tím, že máte web, tak do toho! Pokud pro Vás stránky nejsou ani trochu důležité a levně si zakoupíte šablonový web, ve svém oboru budete o kousek před ostatními.

Kdy se však nevyplácí šetřit? Jakmile máte e-shop, prodáváte služby nebo se jakkoliv angažujete na internetu. Jak jsem již zmiňoval v přechozím článku „Nový Bonsai web, již třetí, za poslední rok. Dělejte to samé. Proč?“, image, která Vás prezentuje na webu, přímo odráží vlastnosti Vaší firmy. Je použití šablony dobré pro firemní prezentaci? Samozřejmě že ne. Musíte klientovi ukázat, že máte na víc, než na šablony a tuctové weby.

Chcete vypadat tuctově? Kupte šablonu. Chcete být o krok napřed? Web na míru je správná cesta.

Hlavní výhoda webů na míru je však trochu jiná. Řekněme, že chcete vytvořit stránky pro účetní společnost. Máte nápad. Chcete, aby Vám potencionální klient nemusel zdlouhavě psát dotazovací email na přesnou cenu služeb, ale aby mohl vesele putovat na podstránku „cenová kalkulačka“, kde si naťuká, co potřebuje a okamžitě se cenu dozví. Pomocí redakčního systému budete moci kdykoliv kalkulačku upravit. Vsadím své boty i s tkaničkami, že žádná šablona tyto funkce nikdy umět nebude.

S tím, že na stránkách na míru můžete upravovat cokoliv a jakkoliv, přichází i výhoda marketingu. Nikdo nechce web, ale web s návštěvností. Na žádné stránky nikdy nezačali návštěvníci chodit jen tak spontánně. Je zapotřebí, udělat alespoň malou propagaci, což také může zahrnovat věci jako dodělání správné „landing page“, vytvoření tzv. cesty fanouška, newslettery nebo cokoliv jiného, spojeného s propagací a marketingem. Tyto řešení se dělají nejúčinněji na míru.

Takže jaký je závěr? Jestli nechcete pouze rychlou a levnou vizitku, ale poctivý, unikátní a navštěvovaný web, určitě na míru. Bohužel, vytvořit takové stránky není jednoduché a budete se muset „plácnout přes kapsu“, avšak nesmíte na to hledět jako na spotřebu, ale jako na investici.